January 20, 2018

The Errors In Wolff’s Book Are Starting To Pile Up. Here Is Our Roundup.

ROUNDUP: The Errors Found In Wolff’s Book, So Far…

Michael Wolff’s sensational new book on the early days of the Trump administration is riddled with errors and dubiously sourced claims.

Here’s what The Daily Caller has found so far:

1. The  most striking portrait of Wolff’s carelessness in checking basic facts occurs in the early chapters of the book where he misspells a CNN political analyst’s name, misidentifies the position commerce secretary Wilbur Ross was nominated for at the time, and places a reporter at a restaurant he says he has never been to.

2. Wolff parroted a claim that the president once skipped a meeting with Senate Majority Leader Mitch McConnell in order to get a haircut. Washington Post White House reporter Ashley Parker noted several journalists heard the claim, “but no one wrote it bc every source w first-hand knowledge said it simply wasn’t true.”

McConnell’s chief of staff Don Stewart followed up on Parker’s tweet, saying the incident absolutely had not happened.

3. Wolff printed an unsubstantiated claim that Trump had no idea who former House speaker John Boehner was after the election. Trump, however, has tweeted about the former House speaker seven times since July 28, 2011 referencing ongoing political events.

Boehner even told a Stanford audience in April of 2016 that Trump was his “golfing and texting buddy.” Worse, Wolff claimed Boehner was forced to resign from intra-party strife four years earlier than he actually did so.

4. Wolff’s book claimed that CNN is the outlet which published in full the unsubstantiated salacious dossier on the president compiled by former British spy Christopher Steele. BuzzfeedNews is the outlet which published the dossier in January 2017.

5. White House press secretary Sarah Huckabee Sanders noted to reporters Thursday that Wolff printed communications director Hope Hicks’ age as 26 when she is actually 29.

6. Several persons included in the book have denied outright quotes attributed to them by Wolff in the book. Former UK prime minister Tony Blair said a supposed recreated conversation between him and Jared Kushner was “categorically absurd” and “simply untrue.” Several former Trump aides quoted at length in the book have vehemently denied quotes attributed to them, including former deputy chief of staff Katie Walsh and Breitbart chairman Steve Bannon.

7. Wolff appears to have gotten one of his own quotes wrong writing in one column that media-mogul Rupert Murdoch called the president a “fucking moron” and writing elsewhere that he said “fucking idiot.”

8. Wolff characterized counselor to the president Kellyanne Conway as a “small time pollster” never involved in a national campaign.” Pollster Kristen Soltis Anderson noted however that Conway in fact was involved in a number of major national corporate projects prior to joining the Trump 2016 campaign and previously was a national pollster for former House speaker Newt Gingrich.

Wolff’s sourcing note in an excerpt explains many of the myriad inaccuracies, saying, “Many of the accounts of what has happened in the Trump White House are in conflict with one another; many, in Trumpian fashion, are baldly untrue. These conflicts, and that looseness with the truth, if not with reality itself, are an elemental thread of the book.”

The author added, “Sometimes I have let the players offer their versions, in turn allowing the reader to judge them. In other instances I have, through a consistency in the accounts and through sources I have come to trust, settled on a version of events I believe to be true.”

Source: The Daily Caller

Share
Source: